~Kedai OH!! Kedai~

~Kedai OH!! Kedai~

Situasi satu:

  • Org Kedai :"makan apa dik?"
  • Pelanggan :"nasi ayam goreng ayam ada?"
  • Org Kedai :"ada"
  • Pelanggan :"erm.. kweytiau kungfu ada?"
  • Org Kedai :"pun ada"
  • Pelanggan :"ok. mee sup satu"

Situasi dua:

  • Org Kedai :"makan apa dik?"
  • Pelanggan :"saya nak tom yam. pekat. tak mau sayur. lepas tu air limau lebih. daun limau tiga helai"
  • Org Kedai :"okay"
  • Pelanggan :"kalau tak kena dengan tekak saya, saya takkan bayar. ok?"
  • Org Kedai :"erm..."
  • Pelanggan :"kalau tak boleh buat, cakap awal2"
  • Org Kedai :"kita cuba la"
  • Pelanggan :"tak... kalau saya rasa tak kena tekak saya, saya tak mau bayar. betul ni. saya tak main2."
  • Org Kedai :"ok."

Situasi tiga:

  • Org Kedai :"makan apa dik?"
  • Pelanggan :"kak, bukak HBO kak"
  • Org Kedai :"adik2 kat depan tu datang dulu. dorang tengah tengok tv3. takkan akak nak alih gitu je"
  • Pelanggan :"saya bayar juga. saya ada hak, apa?"
  • Org Kedai :"ermm..."
  • Pelanggan :"weh. blah aa jom."

Situasi empat:

  • Org Kedai :"makan apa dik?"
  • Pelanggan :"kenyang"
  • Org Kedai :"air apa dik?"
  • Pelanggan :"air sembahyang satu"
  • Org Kedai :"@$%^#*&("(dalm ati je la)

Situasi lima:

  • Org Kedai :"makan apa dik?"
  • Pelanggan :"nasi goreng thai. nasi lebih"

(ketika bayar)
  • Org Kedai :"makan apa tadi?"
  • Pelanggan :"nasi goreng thai"
  • Org Kedai :"nasi lebih, kan?"
  • Pelanggan :"tak la"


Situasi enam:

  • Org Kedai :"ye dik?"
  • Pelanggan :"kak, saya puasa. cepat sikit ye kak?"
  • Org Kedai :"kena ikut urutan. adik order lambat, susah nak buat cepat"
  • Pelanggan :"saya nak cepat"
  • Org Kedai :"ok"

Situasi tujuh:

  • Org Kedai :"ye dik?"
  • Pelanggan :"kak, mana nasi goreng thai saya? dah lama saya order"

(pergi dapur, dan patah balik ke depan)

  • Org Kedai :"dia kata adik baru order"
  • Pelanggan :"oh, ye ye ye. hahahaha"

Situasi lapan:

  • Pelanggan :"kak nak bayar"
  • Org Kedai :"makan apa?"
  • Pelanggan :"cuba teka"


Situasi sembilan:

  • Org Kedai :"semua sekali, 15 ringgit 60 sen"
  • Pelanggan :"ye ye je kak. main sebut je nampak"
  • Org Kedai :"betul la. dah kira dari tadi"
  • Pelanggan :"akak ingat akak ada magik ke akak boleh teka2 je harga?"
  • Org Kedai :"ok akak kire blk"


Kadang2 ak pon cam 2 gak!!Kiwak tol!!hahaha..


Moral of the story:

1) Tidak semua Org kedai tidak reti mengira!!
2) Berlawaklah sama orang yang anda kenal, bukan dengan orang yang tidak minat hendak layan anda.
3) Bila orang asyik sebut "ok" pada anda, bermakna orang layankan saja. bukan bersungguh2 suka.
4) tidak semua orang kelakar. tutup mulut anda.

so kalo g makan 2 jgn la bt hal sedemikian!!




2 comments:

princeshetaki said...

cpq, nape i rase cm penah bace jek ek entry cmneh. haha

[cpQ]licious said...

bile plak?
huhuhu!!